Миколаївський морський торговельний порт
Миколаївський морський торговельний порт | |
---|---|
Розташування | |
Країна | Україна |
Розташування | Миколаїв, вул. Заводська, 23 |
Координати | Координати: 46°56′00″ пн. ш. 34°57′00″ сх. д. / 46.93333° пн. ш. 34.95000° сх. д. / 46.93333; 34.95000 |
Деталі | |
Відкритий | 1862 |
Управляється | Міністерство транспорту та зв'язку України |
Тип бухти | природна |
Розмір | 97,3 га |
Причалів | 15 |
начальник порту | Проточенко Олег Миколайович |
Статистика | |
Щорічний тоннаж вантажів | 9,2 млн тонн |
Веб-сайт | сайт адміністрації порту |
Мапа | |
Микола́ївський морськи́й порт — одне з провідних державних підприємств транспортної галузі України з переробки, експортних, імпортних, каботажних вантажів, забезпечення транзитних перевезень різноманітних вантажів, як генеральних, так і навалочних. Відповідно до Закону Україні "Про морські порти України" функції адміністрації морського порту Миколаїв виконує Миколаївська філія державного підприємства Адміністрації морських портів України.
Миколаївський морський торговельний порт — одне з бюджетоутворюючих підприємств регіону, він входить до п'ятірки найпотужніших морських портів України та включений до списку підприємств, що мають стратегічне значення для економіки України.
Зміст
1 Історія
2 Сьогодення
3 Характеристики
4 Транспортні коридори
5 Послуги
6 Вантажі
6.1 Генеральні вантажі
6.2 Наливні і навалочні вантажі
7 Див. також
8 Джерела
Історія |
Миколаївський морський порт — один із найстаріших в Україні. 1789 року на лівому березі Інгулу, неподалік від будівлі адміралтейства, в районі нинішнього Дикого Саду, була заснована Вільна Гавань, що стала прародителькою нинішнього морського порту. 1821 через навігаційні складнощі її перенесли в район Попової балки (нинішні Ялти). Торговельним порт став 1 липня 1862 року, коли за клопотанням адмірала Богдана фон Глазенапа височайшим повелінням імператора Олександра II порт був відкритий для заходу іноземних суден. У порту почала функціонувати митниця 1-го класу.
Вже через 13 років, у 1875 році, експортний вантажопотік Миколаївського комерційного порту сягав 184 тис. тонн. Порт продовжував розвиватися, і до кінця 1913 року загальний вантажообіг порту становив понад 2 млн тонн, з яких 80 % — це були сипучі (хлібні) вантажі, а близько 20 % — навалочні. Основними експортними продуктами були залізна і марганцева руди, а також пшениця, жито, ячмінь та інші сільськогосподарські продукти. До початку Першої світової війни Миколаївський комерційний порт був третім у Росії після портів Петербурга й Одеси за обсягами експортної торгівлі, а за обсягами експорту зерна йому не було рівних серед портів Російської Імперії.
Сьогодення |
У 2008 році Миколаївський морський торговельний порт досяг найвищого за роки його існування рівня вантажообігу — 9,2 млн тонн. Це дозволило йому отримати «Золоту тонну» — почесний знак відмінності, який вручається портам за досягнення рекордних у своїй історії результатів роботи.
У порту створені приватні стивідорні компанії, які працюють на принципах державно-приватного співробітництва.
Характеристики |
Порт з'єднаний з Чорним морем Бузько-Дніпровсько-лиманським каналом (БДЛК).
- Довжина каналу — 44 милі;
- Ширина каналу — 100 м;
- Підхідний канал порту — 13-е коліно БДЛК:
- ширина — 100 м,
- довжина 1 520 м,
- глибина — 11,2 м.
- Прохід по каналу можуть здійснювати судна довжиною до 215 м і осадкою до 10,3 м.
- Територія порту — 97,3 га;
Акваторія порту — 342 га;- Загальна протяжність причалів порту — 2 420 м (у тому числі 242,2 м — у портпункті Очаків);
- Допустима осадка біля причалів — 10,3 м (у прісній воді);
- Довжина залізничного полотна — 27 км;
- Кількість причалів — 15.
Транспортні коридори |
Акваторія порту має зовнішній рейд на підході до Портпункту Очаків для обробки великотоннажних суден типу «Panamax» осадкою до 13,2 м.
До місця розташування Миколаївського порту тяжіють такі транспортні коридори:
ТРАСЕКА — «Європа — Кавказ—Азія»;
МТК № 7 — «Дунайський водний шлях»;
NELTI — «Нова Євроазіатська Транспортна Ініціатива» (Північний Китай—Казахстан—Західна Європа
Послуги |
- Забезпечення бункерування водою, бонування судна;
- Зняття лляльних, стічних вод (крім баластних), суднового сміття;
- Організація робіт дератизації, дезінфекції, в тому числі води і ємностей, дезінсекції, фумігації вантажу і судна;
- Надання готелів для екіпажу;
- Енергозабезпечення та телефонізація;
Швартові операції, буксирне забезпечення судів;- Надання вільних причалів для проведення дрібного навігаційного ремонту суден, відстою та інших потреб;
- Оформлення вільної практики суден;
- Надання довідок про плавальний ценз;
- Оформлення свідоцтва моряка і продовження терміну його дії;
- Медичні послуги.
Вантажі |
Генеральні вантажі |
- металопродукція
- Пересувні технічні засоби
- Штучні в упаковці
- У транспортних пакетах
- Катно-бочкові
- Габаритні
- Лісоматеріали
Наливні і навалочні вантажі |
- Вугілля
Руди різноманітні- Чавун
- Окатиші
- Зернові
- Нафтоналивні
Олія рослинна- Патока
- Щепа
- Продукція глибокої заморозки
Див. також |
- Вантажообіг портів України
Джерела |
Вікісховище має мультимедійні дані за темою: Миколаївський морський торговельний порт |
- Веб-сайт Миколаївського морського торговельного порту (укр.), (рос.)
- Миколаївський морський торговельний порт на сайті Who-is-Who.ua (укр.)
- «Україна сьогодні» Каталог провідних підприємств України (укр.)
- Миколаївський морський торговельний порт на сайті морського агентства «Сіф-Сервіс» (рос.)
- Миколаївський морський торговельний порт на сайті компанії «МарКоНи» (рос.)
- Миколаївський морський торговельний порт на мапі
У Миколаївському порту мають намір побудувати зерновий та олійний термінали, а також олійноекстраційний завод. http://uprom.info/. Національний промисловий портал. 2018-06-08. Процитовано 8 червня 2018.
Китайська корпорація готова інвестувати $30 млн у розвиток порту Миколаїв. http://uprom.info/. Національний промисловий портал. 2018-11-14. Процитовано 14 листопада 2018.
Миколаївський порт отримає новий зерновий термінал та оновлену залізничну станцію. http://uprom.info/. Національний промисловий портал. 2018-11-29. Процитовано 29 листопада 2018.
|
|
|