Мала академія наук України
Мала́ Акаде́мія нау́к Украї́ни створена у 1995 році.
Сьогодні понад 300 позашкільних закладів різних типів визначені органами освіти базовими з організації діяльності МАН України, яка є пріоритетною формою позашкільної освіти.
З 1996 по 2010 рік її президентом був Кухар Валерій Павлович. Зараз МАН очолює Довгий Станіслав Олексійович — доктор фізико-математичних наук (1996), професор, член-кореспондент НАН України (1997), член-кореспондент НАПН України, Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Державної премії в галузі науки і техніки, лауреат Державної премії у галузі освіти.
Зміст
1 Правове та методологічне підґрунтя
2 Мережа МАН
2.1 Територіальні відділення МАН
3 Навчально-виховний процес
4 Науковий процес
5 Науковий супровід діяльності МАН
6 Проекти МАН
7 Див. також
8 Примітки
9 Джерела
10 Посилання
Правове та методологічне підґрунтя |
Методологічна основа виховної діяльності МАН визначається Законом України «Про позашкільну освіту», Законом України «Про загальноосвітній навчальний заклад», концепцією "Про позашкільну освіту та виховання» тощо.
У Законі України «Про позашкільну освіту» затверджено структуру МАН, до якої увійшли не тільки позашкільні навчальні заклади, а й інші навчальні заклади як центри позашкільної освіти у позааудиторний та позанавчальний час (загальноосвітні навчальні заклади незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, міжшкільні навчально-виробничі комбінати, професійно-технічні навчальні заклади та заклади вищої освіти І—ІІ рівнів акредитації).
Мережа МАН |
Територіальні відділення МАН |
Сайт Малої академії наук Кам'янського еколого-економічного ліцею «Камелія»
Дуже потужною та одною з найстаріших є регіональне відділення МАН у Автономній республіці Крим «Шукач» [1]
Навчально-виховний процес |
Виконуючи функції позашкільної освіти, виховна діяльність Малої академії наук України характеризується гармонійною єдністю пізнання, творчості, спілкування дітей і дорослих, в основу яких покладено працездатність, кмітливість і захопленість вільним пошуком шляху до майстерності і розуміння змісту життя[1].
Навчально-виховний процес в МАН будується таким чином, щоб учні самостійно змогли стати практикувати у позашкільній діяльності для здобуття нових й додаткових знань, умінь і навичок.
У наукових гуртках одним з головних завдань є стимулювання кожного учня до самореалізації за допомогою засобів і методів, котрі йдуть на користь індивіду і всьому суспільству, що має на меті — виховання людини для суспільства, що постійно розвивається.
Науковий процес |
Кожен учень цього закладу може отримати статус слухача МАН. Після визначення теми науково-дослідної роботи, закріплення наукового керівника слухачі стають кандидатами або дійсними членами МАН. Для них участь у трьохетапному Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідних робіт є зазвичай обов'язковою.
Науковий супровід діяльності МАН |
Для досягнення програмних завдань та для сприяння пошукам членів, Вченою радою Інституту проблем виховання АПН України розроблена і впроваджується програма спецкурсу з основ науково-дослідної роботи, що має на меті допомогти зробити перші кроки наукового дослідження учням.
Проекти МАН |
МанЛаб — лабораторний комплекс Національного центру «Мала академія наук України». МанЛаб пропонує допомогу у наукових та навчальних дослідженнях учням шкіл України в дистанційному та очному режимі. Лабораторний комплекс спеціалізується на дослідженнях у галузях природничого напрямку: фізика, хімія, біологія, географія, астрономія. МанЛаб використовує наукове та навчальне обладнання українських виробників та провідних виробників світу «Phywe», «Furier», «National Instrument», «Celestron» та ін.
Інтелект TV — інформаційно-пізнавальний інтернет-проект, надання інформації у якому організовано у формі телевізійного каналу.
Див. також |
- Наукова робота серед учнівства
- Наукова робота серед студентства
- Позашкільна робота
- Середня школа
- Мережа наукових гуртків на базі позашкільних закладів
- Лауреати Державної премії України в галузі освіти (2017)
Примітки |
↑ Ковбасенко Л. І. Проблеми активізації роботи позашкільних навчальних закладів як організаторів виховної діяльності Малої Академії наук України
Джерела |
Ковбасенко Л. І. Проблеми активізації роботи позашкільних навчальних закладів як організаторів виховної діяльності Малої Академії наук України
Посилання |
- Сайт Малої академії наук України
- Сайт Асоціації випускників Малої академії наук України
Правила оформлення робіт МАН[недоступне посилання з 27.10.2017]