AirBaltic
| ||||
Тип | Дешеві авіалінії і авіакомпанія | |||
---|---|---|---|---|
Дата заснування | 28 серпня 1995 | |||
Базовий аеропорт | Рига (аеропорт) | |||
Хаби | Рига, Вільнюс | |||
Альянс | Немає | |||
Розмір флоту | 31 | |||
Пунктів призначення | 70 | |||
Материнська компанія | Уряд Латвії | |||
Штаб-квартира | Латвія Рига, Латвія | |||
Керівник |
| |||
Сайт | airbaltic.com |
airBaltic — латвійська національна авіакомпанія. Штаб-квартира — в Ризі. airBaltic здійснює пасажирські та вантажні перевезення. Компанія має три базових аеропорти, серед яких основним є Ризький міжнародний аеропорт та два додаткових — Міжнародний аеропорт «Вільнюс» у Литві і Таллінський аеропорт ім. Леннарта Мері в Естонії. Свою базу в аеропорту Таллінна компанія відкрила 1 червня 2010 року.
Акціонерами авіакомпанії є: латвійська держава — 80,05% акцій.[1]
Зміст
1 Історія
2 Флот на 2018 рік
2.1 Історичний флот
3 Партнери
4 Показники діяльності
5 Примітки
6 Посилання
Історія |
28 серпня 1995 року був підписаний договір про утворення спільного підприємства airBaltic (AIR BALTIC CORPORATION SIA) для здійснення прямих польотів з Риги. Акціонерами станом на 1995 рік були: Латвійська Республіка — 51%, авіакомпанія SAS-29%; Baltic International USA — 8%; Swedfund International AB — 6%; інвестиційний фонд «Danish Investment Fund for Central and Eastern Europe». 1 вересня того ж року авіакомпанія почала здійснювати свої польоти на літаку Saab 340. Через кілька місяців, а саме 4 січня 1996 року, флот авіакомпанії поповнився першим AVRO RJ70. У цьому ж році airBaltic вступив в програму SAS EuroBonus. У листопаді 1998 року airBaltic ввів в експлуатацію літак Fokker 50. У червні 1999 року авіакомпанія вирішила відмовитися від маломісних літаків Saab 340 через зростання пасажиропотоку. У вересні 1999 року airBaltic починає діяльність згідно із загальними вимогами Європейської авіації (JAR Ops.).
У червні 2000 року відбулося утворення спільного підприємства airBaltic «Baltic Cargo Center». Компанії SAS та Globe Ground побудували сучасний термінал вантажних перевезень в Ризькому аеропорту; також airBaltic отримав статус особливої прихильності SAS «Well Connected with SAS». У квітні 2003 року airBaltic почала продаж авіаквитків через Інтернет. 24 листопада 2003 року airBaltic поповнив свій флот першим Боїнг 737–500, що дозволило відкрити маршрути на більш далекі відстані від Риги.
1 червня 2004 року після входження прибалтійських країн у договір «Відкрите небо» airBaltic відкриває нову базу у Вільнюсі, звідки авіакомпанія починає виконувати польоти в різні міста Європи. 27 жовтня airBaltic проводить ребрендинг: новий логотип стає яскравим, сучасним та помітним символом авіакомпанії, підкреслюючи її регіональний статус.
У вересні 2005 року авіакомпанія відновлює польоти між латвійськими містами, перервані 14 років тому, а саме з Риги до Лієпаю. Польоти стали сезонними. 28 листопада 2005 року airBaltic стає офіційним представником Singapore Airlines Cargo у Латвії. У грудні того ж року авіакомпанія обслуговує свого мільйонного пасажира.
Влітку 2006 року була розширена мережа авіамаршрутів, в тому числі відкритий рейс з російського міста Калінінград в Копенгаген. 18 грудня флот AirBaltic поповнився першим літаком Боїнг 737–300. У 2007 році авіакомпанія зробила маршрут з Риги до Лієпаю регулярним, а також відкрила з останньої перші рейси за кордон: в Копенгаген та Гамбург. Влітку 2007 року авіакомпанія першою в Прибалтиці ввела послугу купівлі квитків через Інтернет.
У березні 2008 року керівництво AirBaltic повідомило про якнайбільше розширення флоту в Балтійському регіоні, поповнюючи його літаками Bombardier та Боїнг 757. 8 квітня 2008 року авіакомпанія знову розширює свій флот, купивши перші два середньомагістральних літака Боїнг 757–200.
24 березня 2009 року airBaltic офіційно заявив про намір створити однойменну мережу таксі з метою впорядкування ринку цієї настільки важливої сфери послуг та припинити випадки шахрайства таксистів. «Прийшов момент привести в порядок ризький ринок таксі, поки не стало надто пізно і остаточно не зіпсовано враження про ставлення Латвії до своїх туристів», — відзначив виконавчий директор компанії Бертольт Флік.[2]
1 листопада 2009 року аirBaltic запустила власну програму заохочення пасажирів — BalticMiles[3] У червні 2010 року аirBaltic відкрив перший велопрокат самообслуговування у Балтії. У велопарку BalticBike представлені 100 двоколісних велосипедів, які можна знайти в 11 легко доступних наметах в Ризі та Юрмалі. http://www.balticbike.lv, Станом на травень 2013 року проект прокату є закритий, оскільки договір з муніципалітетом про оренду землі під стоянки був достроково розірваний у березні 2013 року.
У вересні 2011 року аirBaltic подав до суду заяву про правовий захист, як пояснив Флік — через те, що держава не погоджувалася на збільшення основного капіталу компанії[4]. У жовтні було підписано угоду про порятунок компанії, що передбачала надання державою кредиту для компанії за умови відкликання заяви про правовий захист в суд та перегляду статуту компанії. Також угода передбачала відставку Б. Фліка та повернення компанії її торгової марки[5].
У 2014 році першою з авіакомпаній почала приймати оплату в Bitcoin[6] .
6 листопада 2015 року було повідомлено, що Кабінет Міністрів Латвії затвердив план продати 20% авіакомпанії airBaltic німецькому інвестору Ральфу Дітеру Монтагу-Гірмесу (Ralf Dieter Montag-Girmes) за 52 мільйони євро і погодився інвестувати ще 80 мільйонів євро в авіакомпанію. Спрямована сума 132 мільйони євро для перевізника пійшла на реалізацію його бізнес-плану Horizon 2021 та модернізацію флоту[7][8] Після закриття "Air Lituanica" та "Estonian Air" відповідно у червні та листопаді 2015 року, вона є поряд з Nordica, однією з двох перевізників у країнах Балтії.
Придбання Bombardier CS300 було вельми очікувано авіакомпанією airBaltic, оскільки цей новий тип літака має замінить літаки компанії Boeing 737-300 та Boeing 737-500. Авіакомпанія отримала два CS300 в 2016 році, шість в 2017, та очікує отримати вісім в 2018 році та ще чотири в 2020 році.[9]
26 вересня 2017 року речник компанії AirBaltic оголосив, що до кінця 2018 року компанія має закупити щонайменше 14 додаткових літака C-серії від Bombardier. Авіакомпанія планує повністю змінити свій флот на літаки серії C на початку 2020-х[10].
Флот на 2018 рік |
Тип | Кількість | Місць у літаку | Пасажирів | Примітки | |
---|---|---|---|---|---|
Boeing 737-300 | 6 | — | 149 | Поетапне виведення з експлуатації до 2020 року. Заміна на Bombardier CS300.[9] | |
Boeing 737-500 | 5 | — | 120 | ||
Bombardier CS300 | 8 | 42 | 145 | Збільшення парку.[11] | |
Bombardier Q400 | 12 | — | 76 | Поетапне виведення з експлуатації до 2020 року. Заміна на Bombardier CS300.[12] | |
Загалом | 31 | 42 |
Історичний флот |
Тип | Виробництво | Списання | Примітки |
---|---|---|---|
Airbus A319-100 | 2013 | 2014 | Орендував та експлуатував Czech Airlines протягом 3 місяців |
Avro RJ70 | 1996 | 2005 | Замінено на Boeing 737–500 |
British Aerospace 146-200 | 1995 | 1996 | Орендував на 3 місяці |
Boeing 757-200 | 2008 | 2014 | Зберігається, працює сезонно |
Fokker 50 | 1998 | 2013 | Замінено на Bombardier Q400 |
Saab 340 | 1995 | 1999 | Замінено на Fokker 50 |
Партнери |
Код-шерингові угоди укладені з авіакомпаніями:[16]
- Aegean Airlines
- Aeroflot
- Air France
Air Malta[17]- Air Serbia
- Alitalia
- Austrian Airlines
- Belavia
- British Airways
- Brussels Airlines
- Czech Airlines
Etihad Airways[18]- Georgian Airways
- Iberia
- KLM
- LOT Polish Airlines
TAP Air Portugal[19]
TAROM[20]- Ukraine International Airlines
- Uzbekistan Airways
Показники діяльності |
Авіакомпанія в 2012 році перевезла 3089 млн пасажирів[21]. У 2009 році було перевезено 2757 млн пасажирів (зростання на 6%, в 2008 році — 2,590 млн при зростанні на 29%)[22].
Примітки |
↑ bbn.ee Latvian government takes over airBaltic.
↑ airBaltic возьмётся за такси!(рос.)
↑ Программа BalticMiles(рос.)
↑ Pankovska Е. airBaltic pieteikumu tiesa atstāj bez virzības
↑ Fliks zaudē amatu; «airBaltic» tiks glābta[недоступне посилання з лютий 2019]
↑ AirBaltic первой среди авиакомпаний начала принимать оплату в Bitcoin
↑ German investor for airBaltic.
↑ New investor completes airBaltic buy-in.
↑ аб Latvia's airBaltic will gradually renew fleet with Bombardier CS300 aircraft (Dec 2, 2016). Baltic Course. Процитовано 3 December 2016.
↑ Bombardier Nears $1.25 Billion C Series Deal With Air Baltic. 27 September 2017 — через www.bloomberg.com.
↑ Second new plane arrives for airBaltic. 2 January 2017. Процитовано 3 January 2017.
↑ Victoria Moores (Sep 6, 2017). AirBaltic to replace Bombardier Q400s with jets. ATW Plus.
↑ AirBaltic fleet list at planespotters.net. Процитовано March 29, 2015.
↑ Air Baltic Accelerates Fleet Renewal Plans.
↑ airBaltic opts to acquire CSeries aircraft as part of turnaround effort.
↑ Profile on airBaltic. CAPA. Centre for Aviation. Архів оригіналу за 2016-10-31. Процитовано 2016-10-31.
↑ Liu, Jim (20 April 2018). airmalta / airBaltic begins codeshare service in S18. Routesonline. Процитовано 20 April 2018.
↑ Liu, Jim (22 November 2017). Etihad / airBaltic expands codeshare partnership in W17. Routesonline. Процитовано 22 November 2017.
↑ Liu, Jim (14 June 2018). airBaltic / TAP Air Portugal begins codeshare service from June 2018. Routesonline. Процитовано 14 June 2018.
↑ Liu, Jim (23 November 2017). airBaltic / TAROM expands codeshare routes in W17. Routesonline. Процитовано 23 November 2017.
↑ airBaltic Serves 3.08 Million Passengers in 2012. Архів оригіналу за 1 червень 2013. Процитовано 7 травень 2015.
↑ Компанія airBaltic в 2009 році перевезла 2 757 404 пасажирів і стала локомотивом росту в Прибалтиці
Посилання |
Офіційний сайт авіакомпанії російською(рос.)
SAS Group(англ.)- Офіційний сайт airBalticcard mobile російською
- Офіційний сайт airBalticmeal російською
Історія авіакомпанії airBaltic[недоступне посилання з лютий 2019](рос.)
Факти і цифри[недоступне посилання з лютий 2019](рос.)
|
|