El Al























El Al

Logo of El Al Israel Airlines.svg






ІАТА
LY

ІКАО
ELY
Позивний
ELAL
Тип
авіакомпанія
Дата заснування
1948
Базовий аеропорт
Аеропорт імені Давида Бен-Гуріона
Хаби
Міжнародний аеропорт імені Бен-Гуріона
Слоган
"It's not just an airline, it's Israel"
Розмір флоту
43
Пунктів призначення
64
Штаб-квартира
Ізраїль Ізраїль, Тель-Авів
Керівник


  • Israel «Izzy» Borovich (Голова)


  • Eliezer Shkedi (CEO)



Сайт
elal.co.il

El Al («Ель Аль») (івр. אל על‎ — «у височінь») — найбільша авіакомпанія Ізраїлю, національний авіаперевізник. Штаб-квартира — в Тель-Авіві. Займається пасажирськими перевезеннями до країн Азії, Африки, Північної Америки, Європи і Близького Сходу. Спеціальний відділ компанії, «EL AL Cargo», займається вантажоперевезеннями.




Зміст





  • 1 Історія


  • 2 Безпека

    • 2.1 На борту


    • 2.2 На землі


    • 2.3 Історія



  • 3 Флот

    • 3.1 Використовувалися раніше



  • 4 Авіаційні події


  • 5 Див. також


  • 6 Примітки


  • 7 Посилання




Історія |


У вересні 1948 року ізраїльські інженери і техніки переобладнали військовий літак ВПС Ізраїлю на цивільний.


Літак піднявся з військової бази Тель-Ноф[ru] і мав на борту два екіпажі загальною кількістю 16 осіб. Літак прибув до Женеви, де взяв на борт президента Ізраїлю Хаїма Вейцмана з дружиною Вірою. Того ж дня ввечері літак прибув назад до Тель-Ноф. У повітряному просторі Ізраїлю літак у його першому цивільному польоті супроводжували чотири винищувачі. Цей політ вважається першим польотом цивільної ізраїльської авіакомпанії «Ель Аль»[1].


Офіційно авіакомпанія була заснована 15 листопада 1948 року і в серпні 1949 почала регулярні пасажирські перевезення з Тель-Авіва до Парижа і Рима, трохи пізніше до пунктів призначення додався Лондон. Безпосадкові польоти з Тель-Авіва до Нью-Йорка почалися з 15 червня 1961 року, коли літак Боїнг 707, що належав «Ель Аль», установив світовий рекорд по далечині безпосадкового польоту, здолавши відстань у 9270 кілометрів за 9 годин і 33 хвилини.


З 1978 року авіакомпанія не робить польотів по суботах.


Перша фаза приватизації, що довго відкладалася, почалася в червні 2003 року, коли 15% акцій компанії були виставлені на продаж на Тель-Авівській фондовій біржі[ru]. Холдинг «Кнафаім-Аркіа» придбав значну частку акцій «Ель Аль» 2004 року і нині претендує на повне володіння авіакомпанією. На сьогоднішній день, 40% акцій «Ель Аль» належать «Кнафаім-Аркіа», 30% — приватним інвесторам, 30% — державі. В «Ель Аль» зайнято 5417 співробітників.





Літак Боїнг 737 авіакомпанії «Ель Аль»





Літак Боїнг 747–200 авіакомпанії «Ель Аль» (стара ліврея)





Боїнг 767-200ER авіакомпанії «Ель Аль»





Боїнг 777–200 авіакомпанії «Ель Аль»





Літаки авіакомпанії «Ель Аль»: Боїнг 747, 777, 767, 737



Безпека |


«Ель Аль» має репутацію однієї з найбезпечніших[2] авіакомпаній у світі з таких причин:



На борту |


Відомо про приблизно шістьох співробітників служби авіаційної безпеки в цивільному, які перебувають на борту кожного літака під час польоту (точне число агентів не розголошується з міркувань безпеки). Всі співробітники мають заховану під одягом зброю. Всі агенти є вихідцями з армійських частин спеціального призначення. Більшість пілотів «Ель Аль» в минулому — льотчики ВПС Ізраїлю. Крім того, весь екіпаж літака проходить курс рукопашного бою — «Крав мага» і курси поведінки в нештатній ситуації, при терористичній атаці.


У всіх лайнерах авіакомпанії кабіна екіпажу відокремлена від пасажирського відсіку подвійними дверима з кодовим замком. Другі двері відчиняться лише тоді, коли перші зачиняться і той, хто заходить, буде впізнаний капітаном або другим пілотом.


Багажний відсік відокремлений від пасажирського посиленою сталевою підлогою, на випадок вибуху.


Всі літаки El Al оснащені системами інфрачервоної протидії ракетним атакам[3].



На землі |


Перевірка пасажирів проводиться співробітниками спеціальної служби авіаційної безпеки «Ель Аль», які проходять спеціальні курси.


Весь багаж обов'язково просвічується службою безпеки перед допуском на борт. Так, наприклад, в аеропорту Домодєдово в Москві після перевірки всі пасажири чекають посадки на рейс у спеціальній «стерильній» (відділеній від інших пасажирів) зоні — вона відокремлена скляним огородженням і вхід туди суворо за посадковими квитками на рейс. Пасажири, які не є громадянами Ізраїлю, проходять особливо уважну процедуру огляду.



Історія |


Правила підвищеної безпеки були введені в авіакомпанії після першого в історії політичного викрадення літака членом Народного фронту звільнення Палестини Лейлою Халед і нікарагуанським революціонером Патрісіо Аргуельо[ru]23 липня 1968 року. Цей випадок виявився єдиним успішним прецедентом захоплення ізраїльського літака.



Флот |




































Повітряне судно Кількість суден Пасажирів

Boeing 737-800[en]
10142
4180
1189

Boeing 737-900ER[en]
8172
Boeing 747-4004409

Boeing 767-300ER
6227
Boeing 777-200ER6279

Boeing 787-8
7 замовлення


Boeing 787-9
5+4 замовлення
282
Вантажоперевезення
Boeing 747-400F1
Всього44


Використовувалися раніше |



















































Повітняне судно
Початок
експлуатації
Закінчення
експлуатації

Boeing 707-300C
1965
1992

Boeing 720B
1962
невідомо

Boeing 737–200
1981
2000

Boeing 747–100
1977
1988

Boeing 747-200B
1971
2001

Boeing 747-200C
1975
2006

Boeing 747-200F
1979
2012

Boeing 757–200
1987
2012

Boeing 767–200
1982
2012

Boeing 767-200ER
1984
2013

Bristol Type 175 Britannia[en]
1960-ті
1960-ті

Lockheed Constellation[en]
1951
1960-ті

Douglas DC-4[en]
1949
1967

Curtiss C-46
1940-ві
1950-ті

McDonnell Douglas MD-11
1998
2000


Авіаційні події |


  • 6 вересня 1970 відбулася спроба захоплення[ru] літака Боїнг-707 терористами з Народного фронту звільнення Палестини.

  • 24 листопада 1951 вантажний літак DC-4 зазнав аварії при заході на посадку в аеропорту Цюриху. Загинуло шестеро членів екіпажу[4].

  • 27 липня 1955 лайнер моделі Lockheed Constellation здійснював переліт з Відня до Тель-Авіва. Через погані погодні умови, які призвели до перешкод у навігації, літак збився з курсу і вторгнувся до повітряного простору Болгарії, через що був збитий винищувачами військово-повітряних сил Болгарії[ru]. Лайнер Ель Аль вибухнув у повітрі, і всі 58 людей, які знаходилися на борту, загинули[5].

  • 4 жовтня 1992 сталася катастрофа[ru] вантажного лайнера Боїнг 747, який увійшов у штопор і впав на житловий комплекс в Амстердамі.


Див. також |


  • Аркіа


Примітки |




  1. «Ель-Аль»: 64 роки існування національної авіакомпанії(рос.)


  2. Найбезпечніші авіакомпанії світу(рос.)


  3. CNN.com — Missile defense for El Al fleet — May 24, 2004(англ.)


  4. Звіт Aviation Safety Network(англ.)


  5. Aviation Safety — звіт про катастрофу рейсу 402(англ.)



Посилання |






  • Офіційний сайт, оптимізований для України






Popular posts from this blog

1928 у кіно

Захаров Федір Захарович

Ель Греко