Pegasus Airlines





















Pegasus Airlines

Pegasus Airlines logo.svg






ІАТА
PC

ІКАО
PGT
Позивний
SUNTURK
Тип
авіакомпанія
Дата заснування
1990
Базовий аеропорт
Стамбул-Сабіха Гекчен
Хаби


  • Анталія,

  • Анкара


  • Адана,


  • Ерджан,

  • Ізмір


Розмір флоту
77
Пунктів призначення
102
Штаб-квартира
Туреччина Стамбул, Туреччина
Керівник
головний виконавчий директор Ali Sabanci
Сайт
flypgs.com

Pegasus Airlines (тур.: Pegasus Hava Taşımacılığı A.Ş.) є турецькою лоукост-авіакомпанією, що заснована у Стамбулі[3] з хабами у кількох аеропортах Туреччини.




Зміст





  • 1 Історія


  • 2 Пеґасус в Україні


  • 3 Корпоративні питання

    • 3.1 Салон


    • 3.2 Навчання та обслуговування


    • 3.3 Відзнаки



  • 4 Флот


  • 5 Примітки




Історія |


1 грудня 1989 р. двоє підприємців ― Net і Silkar ― домовились з Aer Lingus про партнерство з метою створення повноцінної чартерної авіакомпанії з назвою Pegasus Airlines. Представлення авіакомпанії відбулось 15 квітня 1990 р. з двома літаками Boeing 737-400. У грецькій міфології Пегас (Πήγασος або strong) ― це крилатий кінь, втілення Посейдона, кінь-бог, породжений Медузою Ґорґоною. Однак чотири місяці після старту Ірак вторгся в Кувейт, за чим послідувало сім місяців окупації, що завдало суттєвих збитків турецькому туризму.[4] До 1992 р. потік туристів відновився, і Pegasus виріс до придбання третього літака 737-400. На літній період було взято в лізинг два Airbus A320.[4]


Після двох успішних років Aer Lingus та Net продали свої частки в компанії у 1994 стамбульському банку Yapi Kredibank, таким чином Pegasus стала повністю турецькою.[4]


4 вересня 1997 р. компанія замовила один 737-400 and один 737–800 у Boeing Commercial Airplanes, ставши першим турецьким перевізником, що зробив замовлення на Boeing 737 Next Generation. Перевізник також уклав лізингову угоду на 10 Boeing 737-800 з ILFC.[4]


У січні 2005 р., компанія ESAS Holdings придбала Pegasus Airlines і призначила Ali Sabanci головним директором. Двома місяцями опісля Алі змінив статус авіакомпанії з чартерної на лоу-кост. У листопаді 2005 р. Pegasus розмістила замовлення на 12 нових 737-800 у Boeing, яке у листопаді 2008 р. було підтверджене додатковим замовленням ще 12-ти 737-800. Крайнє замовлення містило опцію вибору 149-місного 737-700 або 215-місного 737-900 залежно від ситуації на ринку.[4]


У 2007 р. Pegasus перевіз більше пасажирів в Туреччині ніж будь-яка інша приватна авіакомпанія. У 2008 р. загалом було перезено 4,4 млн. осіб [5] У 2013 р. пасажиропотік виріс до 16,8 млн. пасажирів.[1]


У 2012 р. Pegasus Airlines, друга за величиною авіакомпанія Туреччини, підписала замовлення на 100 літаків сімейства A320neo (57 A320neo і 18 A321neo), з яких на 75 бортів замовлення були твердими. Pegasus став новим клієнтом Airbus і першим турецьким перевізником, що замовив A320neo. Дане замовлення було найбільшим на той час в Туреччині на один тип цивільного судна. Повідомлення про це було здійснено у 18 грудня 2012 р. на презентації за участю міністра транспорту Binali Yıldırım.[6] У червні 2012 р. Pegasus Airlines придбала 49% акцій киргизької авіакомпанії Air Manas. З 22 березня 2013 р. ця авіакомпанія функціонувала під іменем Pegasus Asia.[7]


У квітні 2013 р. перевізник виставив на фондовому ринку у вільний обіг 34,5% своїх акцій.


У жовтні 2016 р. Pegasus Airlines повідомила про намір передати три своїх судна у лізинг, що підтверджує суттєвий спад на ринку авіаперевезення.[9]



Пеґасус в Україні |


Протягом 2010-16 рр. було перевезено більше 800 тис. пасажирів в рейсах між Україною та Туреччиною.[1] Виходячи з пасажиромісткості бортів у флоті компанії, кількість виконаних рейсів для перевезення згаданої кількості пасажирів становить понад 4500.


6 грудня 2016 р. авіакомпанія здійснила новий рейс зі Стамбула в м. Київ а/п Жуляни на щойно отриманому А320neo.[2]



Корпоративні питання |



Салон |


Pegasus Airlines використовує однокласну компоновку на всіх своїх літаках. "Літаюче кафе" є доступним для всіх пасажирів, однак всі позиції в меню є платними. Pegasus розглядає можливість встановлення мультимедійної системи In-Flight-Entertainment (поточно лише у деяких 737-800 присутні надголовні дисплеї з демонстрацією карти маршруту, даних польоту та реклами).[4] Всі нові 737-800, що прибули після листопада 2011 р., мають новітній тип підсвітки салону Boeing Sky Interior.



Навчання та обслуговування |


На відміну від більшості лоукост-компаній, Pegasus володіє власним тренувальним центром та організацією з технічного обслуговування Pegasus Technic. Обидва центри повністю сертифіковані і використовуються як для підтримки навичок діючих, так і для підготовки нових пілотів.[4][10]



Відзнаки |


У жовтні 2013 та червні 2014 р. Pegasus Airlines названо найдоступнішою лоукост-авіакомпанією.[12][13][14]



Флот |




Pegasus Airlines Boeing 737-800








































Флот авіакомпанії Пеґасус (станом на жовтень 2017 р.)[3][4]
Літак
В роботі
Замовлено
Пасажирів
Примітки
Екон
Разом

Airbus A320-200
12

180
180


Airbus A320neo
18
51
186
186
Очікується поставка до 2022 р.[19][20]

Airbus A321neo

43[5]220
220


Boeing 737-800
44
5[21]189
189

Разом
76
93

Раніше використовувались три Boeing 737-400, введені в експлуатацію у 2006 р., крайній з бортів було виведено з флоту в 2012 р.



Примітки |




  1. Около миллиона украинцев слетали в Турцию дешевыми рейсами. cfts.org.ua. Процитовано 2016-12-06. 


  2. Pegasus открыл рейсы Киев-Анкара и раскрыл данные по пассажиропотоку в Украину. www.avianews.com. Процитовано 2016-12-06. 


  3. Fleet Information Pegasus Airlines


  4. Pegasus Airlines Fleet ch-aviation.ch


  5. Airbus A320 Neo Family Firm Orders. Airbus. Архів оригіналу за 2 February 2014. Процитовано 22 January 2014.  Проігноровано невідомий параметр |df= (довідка)



Popular posts from this blog

1928 у кіно

Захаров Федір Захарович

Ель Греко