Московський метрополітен


























Московський метрополітен
рос. Московский метрополитен

Moscow Metro.svg

MosMetro KomsomolskayaKL img2 asv2018-01.jpg
Інформація
Країна
Росія Росія
Місто
Москва
Дата відкриття
15 травня 1935 року
Довжина ліній
381 км (+ 4,7 км монорейки та 54 км МЦК)
Колія
Російська колія
Кількість станцій
223 (+ 6 станцій монорейки; + 31 станцій МЦК)
Кількість ліній
14 (+ монорейка + МЦК)
Пасажиропотік за добу

6,498 млн (2016)[1]


9,55 млн (максимальний)

Пасажиропотік за рік
2378,3 млн (2016)[1]
Оператор
Московский метрополитен[d]
Нагороди

орден Леніна орден Трудового Червоного Прапора

Події
Серія терактів у московському метро і Аварія в московському метро (2014)

Схема ліній
Moscow metro ring railway map ru sb future.svg
mosmetro.ru

Московський метрополітен у Вікісховищі?

Моско́вський метрополіте́н (рос. Московский метрополитен, повна назва — Московский ордена Ленина и ордена Трудового Красного Знамени метрополитен имени В. И. Ленина) — система ліній метрополітену у Москві.


Багато станцій метрополітену міняли свої назви, деякі — по декілька разів. Метрополітен спочатку носив ім'я Лазара Кагановича. З 1955 року метрополітену присвоєно ім'я Володимира Леніна. Орденом Леніна метрополітен нагороджений 6 вересня 1947 року «за зразкову організацію роботи з перевезення населення і успішне освоєння нової техніки», а в 1985 році метрополітену також присуджений орден Трудового Червоного Прапора «за успішне виконання планів перевезення пасажирів». Сама транспортна система з 1992 року переважно іменується стисло як Московський метрополітен.




Зміст





  • 1 Короткий опис мережі


  • 2 Лінії метрополітену


  • 3 Електродепо


  • 4 Галерея


  • 5 Див. також


  • 6 Примітки


  • 7 Посилання




Короткий опис мережі |


Система включає 13 ліній (включаючи лінію легкого метро) і відгалуження, яке раніше проектувалося як лінія міні-метро, загальна протяжність становить 360 км, на яких розташовані 212 станцій. Також до складу метрополітену входить монорейкова дорога. У звичайний робочий день пасажири здійснюють 8,038 млн поїздок (дані річного звіту за 2007 р.), в середній календарний день — 6,92 млн поїздок. Всім лініям привласнені назви і короткі позначення, які для всіх ліній є порядковим номером (окрім Бутовської лінії легкого метро, яка позначається як Л1 та 12). Кільцева лінія сполучає всі останні лінії, окрім Бутовської і Каховської.


Велика частина дороги і станцій знаходиться під землею, проте є і винятки. Так, Фільовська лінія має довгу наземну ділянку від станції «Студентська» до станції «Кунцевська» з 7 наземними станціями, а також відкритий метроміст між станціями «Смоленська» і «Київська». Бутовська лінія легкого метро на 2/3 проходить по поверхні, єдина підземна станція на ній — «Вулиця Старокачаловська». Наземні ділянки також є на Тагансько-Краснопресненській (наземна станція «Вихіно» і частина перегону «Текстильники» — «Волгоградський проспект»), на Арбатсько-Покровській (наземні станції «Ізмайлівська» і «Кунцевска» і частина перегонів, що примикають до них) лініях. Окрім згаданого Смоленського метромосту Фільовської лінії, є метромости через Яузу на Сокольницькій лінії (між «Преображенською площею» і «Сокольниками»), на Замоскворецькій (між «Автозаводською» і «Коломенською»), і найвідоміший — критий метроміст, на нижньому ярусі якого розташована станція «Воробйови гори» (побудований у 1958 році, з 1983 по 2002 рік був на реконструкції).


Спуск на підземні станції метрополітену і підйом на надземні здійснюється за допомогою ескалаторів і сходових маршів. В більшості випадків ескалатори однопролітні, три- або чотири-ниткові. На станціях Бутовської лінії і на станціях «Строгіно», «Кунцевська» і «Слов'янський бульвар» також побудовані ліфти для людей з обмеженнями опорно-рухової системи, а на станціях «Алтуфьєво» і «Строгіно» на сходах для їхньої зручності встановлений спеціальний пересувний пандус.


Багато старих станцій мають свої власні наземні вестибюлі, проте за часів активного розвитку мережі метрополітену їхнє будівництво було визнане економічно і практично недоцільним, і станції стали будувати з підземними вестибюлями, часто суміщеними з підвуличними пішохідними переходами.


У Московському метрополітені експлуатується пересувний склад трьох поколінь, і в наш час[коли?] йде активне оновлення парку вагонів, зокрема — старі і такі, що відслужили свій термін, списуються, менш старі модернізуються, а також інтенсивно купуються нові.



Лінії метрополітену |





































































































Назва лінії
№/Колір
Російською
Введена в дію
Довжина
Кількість станцій

Сокольницька
Moskwa Metro Line 1.svg
Сокольническая
1935
32,6 км
22

Замоскворецька
Moskwa Metro Line 2.svg
Замоскворецкая
1938
42,9 км
23

Арбатсько-Покровська
Moskwa Metro Line 3.svg
Арбатско-Покровская
1938
45,5 км
22

Фільовська
Moskwa Metro Line 4.svg
Филёвская
1958
14,9 км
13

Кільцева
Moskwa Metro Line 5.svg
Кольцевая
1950
19,4 км
12

Калузько-Ризька
Moskwa Metro Line 6.svg
Калужско-Рижская
1958
37,8 км
24

Тагансько-Краснопресненська
Moskwa Metro Line 7.svg
Таганско-Краснопресненская
1966
42 км
23

Калінінсько-Солнцевська

Moskwa Metro Line 8.svgMoskwa Metro Line 8A.svg

Калининско-Солнцевская
1979
27 км
13

Серпуховсько-Тимірязєвська
Moskwa Metro Line 9.svg
Серпуховско-Тимирязевская
1983
41,2 км
25

Люблінсько-Дмитрівська
Moskwa Metro Line 10.svg
Люблинско-Дмитровская
1995
33,5 км
20

Велика кільцева лінія
Moskwa Metro Line 11.svg
Большая кольцевая линия
2018
10,5 км
5

Каховська
Moskwa Metro Line 11А.svg
Каховская
1995
3,3 км
3

Бутовська
Moskwa Metro Line 12.svg
Бутовская
2003
10,0 км
7

Монорейкова[2]
Moskwa Metro Line 13.svg
Монорельс
2004
4,7 км
(6)

Московське центральне кільце
Moskwa Metro Line 14.svg
Московское центральное кольцо
2016
54,0 км
(31)

Всього:

360 км

212


Електродепо |




























































































Діючі електродепоДата відкриттяЛініїВагониКоординати
ТЧ-1 «Північне»26 квітня 1935

Moskwa Metro Line 1.svg Сокольницька

81-717/714, 81-717.5М/714.5М, 81-717.5А/714.5А

55°46′52″ пн. ш. 37°39′32″ сх. д. / 55.781° пн. ш. 37.659° сх. д. / 55.781; 37.659 (Депо Северное)
ТЧ-2 «Сокіл»10 вересня 1938

Moskwa Metro Line 2.svg Замоскворецька лінія

81-717/714, 81-717.5/714.5, 81-717/714РУ2[3]

55°48′43″ пн. ш. 37°30′43″ сх. д. / 55.812° пн. ш. 37.512° сх. д. / 55.812; 37.512 (Депо Сокол)
ТЧ-3 «Ізмайлово»14 січня 1950

Moskwa Metro Line 3.svg Арбатсько-Покровська
81-740.4/741.4.
55°47′20″ пн. ш. 37°46′23″ сх. д. / 55.789° пн. ш. 37.773° сх. д. / 55.789; 37.773 (Депо Измайлово)
ТЧ-4 «Червона Пресня»01 квітня 1954

Moskwa Metro Line 5.svg Кільцева
81-740.4/741.4, Еж/Ем-508Т.
55°46′05″ пн. ш. 37°33′43″ сх. д. / 55.768° пн. ш. 37.562° сх. д. / 55.768; 37.562 (Депо Красная Пресня)
ТЧ-5 «Калузьке»13 жовтня 1962

Moskwa Metro Line 6.svg Калузько-Ризька

81-717/714, 81-717.5/714.5, 81-717/714РУ2[3]

55°39′36″ пн. ш. 37°32′46″ сх. д. / 55.660° пн. ш. 37.546° сх. д. / 55.660; 37.546 (Депо Калужское)
ТЧ-6 «Планерне»28 грудня 1975

Moskwa Metro Line 7.svg Тагансько-Краснопресненська

Еж3, Ем508Т, Еж6, 81-717/714

55°52′05″ пн. ш. 37°26′10″ сх. д. / 55.868° пн. ш. 37.436° сх. д. / 55.868; 37.436 (Депо Планерное)
ТЧ-7 «Замоскворецьке»10 липня 1969

Moskwa Metro Line 2.svg Замоскворецька
Moskwa Metro Line 11А.svg Каховська

81-717/714, 81-717.5/714.5, 81-720/721

55°38′42″ пн. ш. 37°37′19″ сх. д. / 55.645° пн. ш. 37.622° сх. д. / 55.645; 37.622 (Депо Замоскворецкое)
ТЧ-8 «Варшавське»04 листопада 1983

Moskwa Metro Line 9.svg Серпуховсько-Тимірязєвська
Moskwa Metro Line 12.svg Бутовська

81-740/741, 81-740А/741А, 81-740.4/741.4, 81-760/761

55°38′13″ пн. ш. 37°37′19″ сх. д. / 55.637° пн. ш. 37.622° сх. д. / 55.637; 37.622 (Депо Варшавское)
ТЧ-9 «Філі»01 січня 1962

Moskwa Metro Line 3.svg Арбатсько-Покровська
Moskwa Metro Line 4.svg Філевська

81-717/714, 81-740.1/741.1

55°44′42″ пн. ш. 37°30′11″ сх. д. / 55.745° пн. ш. 37.503° сх. д. / 55.745; 37.503 (Депо Фили)
ТЧ-10 Свіблово30 вересня 1978

Moskwa Metro Line 6.svg Калузько-Ризька

81-717/714, 81-717.5/714.5, 81-717.5M/714.5M

55°51′36″ пн. ш. 37°39′11″ сх. д. / 55.860° пн. ш. 37.653° сх. д. / 55.860; 37.653 (Депо Свиблово)
ТЧ-11 Вихіно31 грудня 1966

Moskwa Metro Line 7.svg Тагансько-Краснопресненська

Еж3, Ем508Т, Еж6, 81-760/761, 81-760А/761А/763А

55°42′40″ пн. ш. 37°49′44″ сх. д. / 55.711° пн. ш. 37.829° сх. д. / 55.711; 37.829 (Депо Выхино)
ТЧ-12 Новогіреєво30 грудня 1979

Moskwa Metro Line 8.svg Калінінсько-Солнцевська
81-760/761
55°44′56″ пн. ш. 37°50′10″ сх. д. / 55.749° пн. ш. 37.836° сх. д. / 55.749; 37.836 (Депо Новогиреево)
ТЧ-13 Черкізово24 червня 1990

Moskwa Metro Line 1.svg Сокольницька
81-717.5М/714.5М
55°48′29″ пн. ш. 37°44′20″ сх. д. / 55.808° пн. ш. 37.739° сх. д. / 55.808; 37.739 (Депо Черкизово)
ТЧ-14 Владикіно01 березня 1991

Moskwa Metro Line 9.svg Серпуховсько-Тимірязєвська
81-760/761
55°51′00″ пн. ш. 37°36′40″ сх. д. / 55.850° пн. ш. 37.611° сх. д. / 55.850; 37.611 (Депо Владыкино)
ТЧ-15 Печатники28 грудня 1995

Moskwa Metro Line 10.svg Люблінсько-Дмитрівська

81-717.5/714.5, 81-717.5М/714.5М, 81-717.6/714.6, 81-720.1/721.1

55°42′00″ пн. ш. 37°43′05″ сх. д. / 55.700° пн. ш. 37.718° сх. д. / 55.700; 37.718 (Депо Печатники)
ТЧ-16 Митіно24 грудня 2016

Moskwa Metro Line 3.svg Арбатсько-Покровська
81-740.1/741.1
55°51′47″ пн. ш. 37°21′43″ сх. д. / 55.863° пн. ш. 37.362° сх. д. / 55.863; 37.362 (Депо Митино)
ТЧ-17 Братєєво15 січня 2014

Moskwa Metro Line 2.svg Замоскворецька лінія
Moskwa Metro Line 10.svg Люблінсько-Дмитрівська

81-717/714, 81-717.5/714.5

55°37′34″ пн. ш. 37°46′12″ сх. д. / 55.626° пн. ш. 37.770° сх. д. / 55.626; 37.770 (Депо Братеево)

Крім того, заплановано введення в експлуатацію наступних депо:



  • «Лихобори» — для забезпечення продовження Люблінсько-Дмитрівської лінії до однойменного району[4]. Передбачається також спорудження сполучної гілки на залізничну станцію Ховрино. Ведеться будівництво корпусу депо і облаштування території.


  • «Солнцево» — для забезпечення пуску Калінінсько-Солнцевської лінії до району Солнцево[4].


  • «Саларьєво» — для забезпечення пуску Сокольницької лінії до селища Комунарка.


  • «Руднево» — для обслуговування Кожуховської лінії. Будівництво розпочато в 2015 році, відкриття заплановане разом з усією лінією в 2017—2018 роках.[5]


  • «Нижегородське» — для обслуговування Третього пересадного контуру. Має бути на місці реконструйованого Московського вагоноремонтного заводу ім. В. Е. Войтовича[6].


  • «Південне» («Братєєво-2») — біля електродепо ТЧ-17 Братєєво, для Замоскворецької лінії (після передачі електродепо Замоскворецька Третього пересадного контуру).


Галерея |




Див. також |


  • Серія терактів у московському метро (2010)

  • Всі станції московського метрополітену (відео)


  • Схеми складів вагонів електродепо московського метрополітену (рос.)


Примітки |




  1. аб ОСНОВНЫЕ ТЕХНИКО-ЭКСПЛУАТАЦИОННЫЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ МЕТРОПОЛИТЕНОВ ЗА 2016 ГОД. Международная Ассоциация «Метро». 


  2. У грудні 2015 року рішенням адміністрації метрополітену монорейка був включений до складу метрополітену.


  3. аб Вагоны, прошедшие капитальный ремонт на площадке «Сокол» ЗРЭПС в 2006 году


  4. аб Москва утвердила план строительства новых станций метро. rb.ru. Архів оригіналу за 2011-08-22. Процитовано 20 июня 2010. 


  5. В Москве завершен первый этап строительства Кожуховской линии метро


  6. СТРОИТЕЛЬНЫЙ МИР — О внесении изменения в постановление Правительства Москвы от 4 мая 2012 г. N 194-ПП



Посилання |





  • (рос.) Офіційний сайт Московського метрополітену.


  • (рос.) Метроблог — новини про Московське метро та транспорт.


  • (рос.) Трёхгранка — фотографії вагонів, статті з газет.


  • (рос.) Московський метрополітен — проект Студії Артемія Лебедєва.


  • (рос.) Metrowalks.ru — фотоподорожі московським метрополітеном.


  • (рос.) newsmetro.ru — новини московського метрополітену.


  • (англ.) Московський метрополітен — сторінка на сайті UrbanRail.Net.


Popular posts from this blog

1928 у кіно

Захаров Федір Захарович

Ель Греко