Понтонний міст





Підрозділи 9-ої американської армії на бронеавтомобілях М2 долають річку Рейн за допомогою військового понтонного мосту з човнів. (1945)



Float bridge.JPG




Понтонний міст через Інгулець на житломасиві Південного ГЗК (Кривий Ріг) у напрямку селища Мотренівка


Понто́нний міст — міст, що має плавучі опори-понтони. Різновидом понтонного моста є наплавний міст, який не має відокремлених понтонів — плавучими є самі прогонові будови.




Зміст





  • 1 Загальний опис


  • 2 Цікаві факти


  • 3 Див. також


  • 4 Посилання


  • 5 Виноски




Загальний опис |


Основне застосування понтонних мостів — організація тимчасових переправ через водні перешкоди при аварії або під час ремонту постійних мостів, у військовій справі, при ліквідації наслідків стихійних лих тощо. Однак зустрічаються і постійно функціонуючі понтонні і наплавні мости. Так, існують відомості, що перший наплавний міст у Києві (точніше, в його околицях) було закладено в XII столітті в районі давнього Вишгороду[1]. Він з'єднав береги Дніпра.


Перевагою понтонних мостів є їх мобільність (вони можуть транспортуватись як по воді, так і суходолом у розібраному стані), швидкість монтажу. До недоліків відносяться створення проблем для судноплавства, мала тримкість, залежність від вітру, хвиль і рівня води, неможливість експлуатації в період льодоходу та льодоставу.



Цікаві факти |


  • Першим у світовій історії понтонних корпусом командував австрійський інженер Карл фон Біраго, який особисто розробив понтонну систему, яка незабаром була взята за основу усіма великими європейськими арміями [2]


Див. також |


  • Понтон


Посилання |




  • Мости у військовій справі


Виноски |




  1. Киев. Энциклопедический справочник. Киев: Главная редакция Украинской советской энциклопедии, 1986, с. 402.


  2. Карл фон Біраго







Popular posts from this blog

1928 у кіно

Захаров Федір Захарович

Ель Греко