Рейтинг
Ре́йтинг (англ. rating) — це числовий або порядковий показник успішності або популярності, який відображає важливість або вплив певного об'єкта або явища.
Зміст
1 Сутність
2 Приклади рейтингів
3 Див. також
4 Примітки
5 Джерела
6 Посилання
Сутність |
- Показник оцінки діяльності, популярності, авторитету якоїсь особи, організації, групи, програм у певний час, що визначається соціологічним опитуванням, голосуванням та ін. і визначається місцем, яке вони посідають серед собі подібних.
- Відносний показник надійності ділового партнера, банку, страхової компанії тощо.
- Становище спортсмена чи команди серед подібних. Оцінюється певним числом балів. (напр. рейтинг ФІФА).
- Показник медіапланування. Позначає частину цільової аудиторії, що контактує з конкретним медіаносієм. Вимірюється або кількістю людей, або у відсотках до загальної чисельності населення.
- Рейтинг (соціологічна група)
Приклади рейтингів |
- ступінь популярності відомих діячів в галузі політики, культури і т. д.;
- рівень лояльності споживачів до торгової марки товару чи послуги (напр. рейтинг конкурсу народних уподобань «Фаворити Успіху»);
кредитний рейтинг підприємства, корпорації;- індивідуальний числовий показник оцінки спортивних досягнень шахматистів у класифікаційному списку (рейтинг-лист);
- віковий рейтинг змісту фільму, передачі або відеогри;
- рейтинг телевізійних та радіо-програм (напр. рейтинг «Україна має талант» становив 30,3 %);
- «зірковий» рейтинг готелів, або рейтинг ресторанів та майстерності шеф-кухарів (напр. Мішлен, Го-Мійо, S. Pellegrino World's 50 Best Restaurants від британського журналу Restaurant).
В останньому випадку рейтинг — це відсоток осіб чи домогосподарств у регіоні, які дивляться (слухають) певний телеканал (радіостанцію) або програму. Наприклад, якщо з 1000 домогосподарств, які входять до вибірки якогось агентства, 250 налаштували свої телевізори на канал 1+1, то його рейтинг у цей час складатиме 25 %.
Поруч із телевізійним рейтингом часто подають і частку, яка корелюється з числом телевізорів (радіоприймачів), які у цей час увімкнені. Наприклад, якщо у попередньому випадку з 1000 були увімкнені лише 750 телевізорів, частка 1+1 складатиме 33 % (250:750). Зазвичай, частка завжди більше за рейтинг. Для телеканалів та радіостанцій у боротьбі за гроші рекламодавців особливо важлива частка.
Див. також |
- ренкінг
Примітки |
Джерела |
Рейтинг - вільний тлумачний словник української мови